Algemene Voorwaarden
1. Overeenkomst
Behoudens schriftelijke afwijkingen, erkend en bevestigd door B&B Bready, zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing op alle overeenkomsten, reserveringen en diensten verleend door B&B Bready, gevestigd te Veldstraat 10, 9968 Oosteeklo. Afwijkende voorwaarden van de klant worden enkel als bindend erkend indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk door B&B Bready zijn aanvaard.
2. Betalingsvoorwaarden
- Facturen zijn betaalbaar op de factuurdatum zonder korting.
- Bij niet-betaling binnen 30 dagen is van rechtswege een schadevergoeding van 15% van het factuurbedrag verschuldigd, met een minimum van €50 en een maximum van €1.250, naast de wettelijke intresten.
- Betalingen worden eerst toegerekend aan kosten en intresten en daarna aan het hoofdbedrag.
3. Check-in en check-out
- Verblijven zijn beschikbaar vanaf 15:00 uur op de dag van aankomst en dienen te worden vrijgemaakt uiterlijk 11:00 uur op de dag van vertrek.
- Bij een no-show vóór 22:00 uur op de aankomstdag:
- Wordt het volledige bedrag van de reservering in rekening gebracht.
- Wordt de reservering geannuleerd, tenzij de klant binnen 24 uur schriftelijk bevestigt dat deze voortgezet moet worden.
4. Annulatievoorwaarden
- Bij annulatie meer dan 10 dagen voor aankomst: geen kosten.
- Bij annulatie tussen 10 en 5 dagen voor aankomst: 50% van het totaalbedrag wordt in rekening gebracht.
- Bij annulatie minder dan 5 dagen voor aankomst: 100% van het totaalbedrag wordt in rekening gebracht.
- Bij no-show wordt altijd 100% van het totaalbedrag in rekening gebracht.
Bij boekingen via externe platforms zoals Booking.com en Airbnb gelden de annuleringsvoorwaarden van het betreffende platform.
5. Klachten
Klachten dienen zo snel mogelijk tijdens het verblijf te worden gemeld, zodat B&B Bready deze direct kan verhelpen. Schriftelijke klachten moeten uiterlijk binnen 8 dagen na vertrek worden ingediend.
6. Overmacht
B&B Bready is niet aansprakelijk voor overmachtssituaties zoals natuurrampen, pandemieën of andere onvoorziene omstandigheden. In dergelijke gevallen kan de B&B zonder schadevergoeding een alternatieve accommodatie regelen.
7. Schade
Schade veroorzaakt door de klant aan de eigendommen van B&B Bready of derden wordt volledig vergoed door de klant vóór vertrek. De B&B is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van voertuigen of persoonlijke eigendommen van de klant.
8. Geschillen
Alle geschillen vallen onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Gent en worden behandeld volgens het Belgische recht.